Dag 3 Naar Vancouver Island

19 mei 2023 - Sidney, Canada

Vandaag mogen we kiezen wat we voor ons ontbijt willen. Dat is makkelijk: pancakes! Uiteraard krijgen we een bord vol mét vers fruit en ahornsiroop. Erg lekker! We worden opgepikt door een shuttlebus van Fraserway en gaan na nog wat andere gasten te hebben opgehaald naar de locatie van de camperverhuurder.

Daar krijgen we een splinternieuwe camper mee. Mooi ding! Na een final check en de verplichte instructie gaan we op pad. Eerst maar eens de camper volgooien met boodschappen. Op weg naar de ferry naar Vancouver Island die voor vanmiddag gepland staat bevindt zich een enorme Mall plus Walmart. Als we de parkeerplaats op draaien spotten we twee bald eagles.

We slaan flink wat boodschappen in en slagen ook voor een kleine houtskoolbarbecue, dus we kunnen de komende tijd koken en grillen.

Na de lunch lopen we een rondje door de Mall, waarbij we meteen een berenbellletje aanschaffen en een mini-airhorn. Eigenlijk bedoeld voor gebruik op boten, schijnt deze herriemaker ook prima te voldoen bij ongewenst bezoek van een beer. Je weet immers maar nooit.

De ferry brengt ons aan het eind van de middag naar Vancouver Island. Vanaf het dek zien we de eilanden aan ons voorbij glijden. Eenmaal aangekomen op het eiland zijn we in 15 minuutjes bij onze eerste campground net boven Victoria.

We zitten hier vlak aan zee en na ons eerste maaltje bij de camper lopen we een rondje over de campground. Veel seizoensplekken hier, sommige mensen hebben complete veranda’s gebouwd bij hun caravan, bijzonder!

Er lopen hier ook veel konijntjes over het terrein en we spotten al de nodige bijzondere vogels.

Het is inmiddels hoog tijd om de koffers uit te gaan pakken! Morgen gaan we op orka whalewatch vanuit Victoria😊

1. Bianca:
    19 mei 2023
    Foto van de camper? Ben wel benieuwd naar de camper!
  2. Anneke:
    19 mei 2023
    Onder het kopje Foto’s staan meer foto’s, ook van de camper😉
  3. Bianca:
    19 mei 2023
    Oké, sorry niet verder gekeken!