Dag 2 Vancouver

18 mei 2023 - Vancouver, Canada

Na een goede vlucht van 9,5 uur zijn we aangekomen in Vancouver. Van het vliegveld naar de stad pakken we dit keer de metro, de Canada Line. De snelste manier, aangezien we midden in de spits aankomen en de wegen behoorlijk vaststaan. Na het inchecken in ons hotel downtown lopen we nog een rondje om zo lang mogelijk wakker te blijven! Dat gaat ff goed, maar om half 10 geven we het op, en aan onze slaap toe😅.

Na een onrustige nacht met vaak wakker worden (fijn die jetlag), worden we wakker met zon en een blauwe lucht. Het belooft mooi weer te worden vandaag met temperaturen rond de 25 graden, lekker!

Na een full hot breakfast (compleet met gebakken aardappeltjes, hoe verzin je het) gaan we op pad. Eerst naar Canada Place om onze vouchers voor Flyover Canada om te wisselen voor tickets voor later vandaag. Dat lukt, we boeken een tijdslot om 16:15. Na een koffie buiten in het zonnetje pakken we een taxi naar the Vancouver Aquarium in het even buiten de stad gelegen Stanley Park. Uiteraard zijn hier veel aquaria, maar er is ook een hele buitenafdeling met zeeotters, zeeleeuwen en zeehonden. Allemaal opgevangen dieren die vaak niet meer terug de zee in kunnen in verband met permanente verwondingen. We zien onder andere het voeren van de zeeotters en zeeleeuwen. Ze genieten zichtbaar en hebben het goed hier. We lunchen op het terras in het zonnetje en zijn er heel wat uurtjes zoet.

Langzaam wordt het tijd om terug te keren naar de binnenstad. We pakken weer een taxi en zijn keurig op tijd voor Flyover Canada. Een 4D-experience waarin je als het ware over Canada ‘vliegt’ en dan met name over de Rockies. Leuk, maar ook best heftig als het ‘vliegen’ met veel bochten of erg snel gaat, haha. Eindcijfer: dikke 8.

Canada Place heeft vandaag trouwens een Nederlands tintje. De Volendam van de HAL ligt hier langs de kade. En even later zien we dit cruiseschip bovendien de haven uitvaren.

Op ons gemak lopen we terug naar ons hotel. Lekker relaxen voordat we vanavond uit eten gaan. Daarvoor hebben we gereserveerd bij de Yaletown Brewing Company.

De biertjes zijn hier prima evenals de brisket. Voldaan lopen we weer terug naar ons hotel. Dit was in alle opzichten een geslaagde dag😉

Morgen gaan we de camper halen en op weg naar Vancouver Island.

1. Kirsten:
    18 mei 2023
    Leuk die beesten 🦭
    Fly over klinkt bijna als een 🎢 veel plezier en op naar een mooie rondreis
  2. Erik:
    18 mei 2023
    Fly Over klinkt nog meer als This is Holland - maar dan met een ander thema 😁 leuke foto's en van de jetlag is niks te zien! 😎