Dag 23 Terug naar Vancouver

8 juni 2023 - Burnaby, Canada

Het eind van de vakantie komt steeds dichterbij. Vandaag rijden we terug naar Vancouver, waar we deze rondreis begonnen zijn. Via West Kelowna rijden we zuidwaarts en zien daar op de heuvels een rookpluim van een bosbrand. Die blijkt best groot te zijn gezien de grote hoeveelheid rook die deze produceert. Binnen de kortste keren ruiken we de houtbrand, en best indringend.

Omdat een deel van de snelweg die wij moeten rijden afgesloten is in verband met een aardverschuiving, besluiten we een detour te nemen. De Highway 5a blijkt  een prima keus. Langs vele meertjes en landerijen volgen we deze weg tot Princeton. Daar pakken we de reguliere route weer op.

Ging het vanochtend best snel, vanmiddag volgen de wegwerkzaamheden elkaar in rap tempo op. We staan zelfs 25 minuten stil als even verderop een rots opgeblazen moet worden. Aan het eind van de middag bereiken we de campground in Burnaby, een voorstad van Vancouver. Het is bloedheet dus we stellen de schoonmaak van de camper nog even uit. Eerst maar eten en de koffers weer inpakken.

Na het eten maken we een wandeling naar het meer in de buurt van de campground. We wandelen een trail tot een uitkijkpunt over het meer waar zich talloze vogels bevinden. Mooi hier!

Tja en dan moeten we toch weer terug naar de camper want deze moet schoon ingeleverd worden. Maar met zijn drieën is het eigenlijk zo gebeurd👍🏻

Onder het genot van een biertje nemen we de dag nog even door en maken we een plan voor morgen. Eerst de camper inleveren, dan inchecken in ons hotel en ‘s middags shoppen in de outlet bij het vliegveld. Maar daarover morgen meer😊