Dag 4 Op zoek naar orka’s

20 mei 2023 - Victoria, Canada

We zijn al vroeg op pad, want om half 10 moeten we ons melden voor de orka whalewatch in Victoria. En dat is een half uurtje rijden vanaf de campground.
We checken in en al snel kiest onze boot het ruime sop. Waar willen we zitten: binnen of boven op het dek? Uiteraard boven want dan kunnen we alles het beste zien. En dat is best fris en heel erg winderig, gelukkig hebben we onze jacks mee. We varen drie uur lang van hot naar her en zien zeehonden, zeeleeuwen, visarenden en rivierotters, maar je raadt het al; geen orka’s. Bij terugkomst worden we dan ook uitgenodigd om deze trip nogmaals te doen zonder kosten, op een tijdstip dat we zelf mogen kiezen al is het over jaren pas. Ach we zien het wel, voor nu was dit een mooie vaartocht. En we hebben veel mooie plaatjes kunnen schieten.

Bij terugkomst is het aan land weer lekker warm en besluiten we fish and chips te gaan eten op Fisherman’s Warf. Lekker!

Na de lunch gaan we naar Stanley Park en zien daar zowaar een paar herten en talloze eekhoorns. De rhododendrons staan prachtig in bloei hier.

Aan het eind van de middag gaan we weer richting het centrum. We eten vandaag bij Earls. Voldaan keren we terug bij de camper. Op naar de campground en een kop koffie. Morgen gaan we richting de westkust, met als bestemming Ucluelet.