Dag 19 Een uil met praatjes

4 juni 2023 - Banff National Park, Canada

Midden in de nacht worden we alledrie wakker, er zit een uil ergens vlak boven ons in de boom te ‘praten’ met een soortgenoot ergens verderop. Wat een herriemakers zijn dat😅

Na het ontbijt in de camper, het is nog erg fris buiten, gaan we naar Banff. We parkeren de camper op een RV plek en gaan lekker wandelen, een trail net buiten het centrum. Heerlijk rustig wandelen we rond en stoppen hier en daar voor een foto van een vogel of eekhoorn. Geen groter wild vandaag helaas😉

Als we de hele trail gelopen hebben duiken we Banff in voor koffie. Bij het Wild Flour Café hebben ze zoveel lekkers. Oeh, moeilijk kiezen. We gaan voor cappuccino met een maple/walnut twister, een soort koffiebroodje. Te lekker😊

Vervolgens gaan we op souveniertjesjacht. Nou dat is hier geen probleem. Binnen de kortste keren zijn we geslaagd. Daarna wandelen we het plaatsje rond. Bij een groot park genieten we van het uitzicht en de mooi aangelegde perkjes. Het is warm vandaag, pfff.

Op de weg terug naar de camper besluiten we nog ff te lunchen in het stadje. We delen een pizza en knoflookbrood, mmmm. We halen nog even een paar versboodschappen en gaan dan terug naar de campground. Lekker relaxen in het zonnetje🌞

Omdat we toch benieuwd zijn wat ze hier onder hoodoo’s verstaan besluiten we in de loop van de middag nog even de trail naar het uitzichtpunt te lopen. Dit pad ligt vlak bij onze campground. Het blijken drie kleine hoodoo’s te zijn. Best grappig, al moet je dan eigenlijk niet eerst Brice Canyon in Amerika gezien hebben😉. Hoodoo’s zijn een soort stenen pilaren door erosie ontstaan.

We mogen op deze campground helaas niet barbecueën, misschien morgen in Revelstoke weer.