Dag 20 Op naar Revelstoke

5 juni 2023 - Revelstoke, Canada

Als we wakker worden staat vlak bij onze camper een elk te grazen, gaaf! Even later komt er een heel stel voorbij. We tellen er zo acht. Diverse campinggasten komen in actie om foto’s te maken, zo ook wij uiteraard😉

De route gaat vandaag via Yoho National Park en Glacier National Park naar Revelstoke. Onderweg willen we een paar trails lopen. Bij de eerste, bij Emerald Lake, kunnen we geen plekje vinden voor de camper. Jammer maar helaas. Dat kan gebeuren. Dan maar ergens anders wandelen. We rijden naar de Natural Bridge, een plek waar de rivier een soort brug heeft uitgesleten in de rotsen, daar zetten we meteen ff koffie.

Verder gaat de route door Yoho, en over de Rogers pas. Daar stoppen voor een fotomoment. Er ligt hier nog aardig wat sneeuw op de bergen.

Even later komen we langs de Rockgarden trail, maar eens kijken wat dat is. Het pad blijkt erg mooi te liggen, en gedeeltelijk klim je hier echt over grote rotsen. Toch weer even lekker gewandeld op deze ronduit hete dag.

We hoeven nog maar een half uurtje naar Revelstoke en zijn aan de vroege kant. Dat komt enerzijds doordat veel trails nog gesloten zijn ivm berenactiviteit en anderzijds omdat de klok weer een uur is teruggegaan omdat we teruggekeerd zijn in British Columbia. Ons tijdverschil met NL is nu dus weer negen uur.

Een tussenstop in het plaatsje Revelstoke lijkt dan ook een strak plan, kunnen we meteen nog even naar de plaatselijke liquor store voor wat biertjes. Dat lukt, en als we op de campground aankomen blijkt er geen fireban te zijn! Dus we kunnen vanavond de BBQ weer aansteken, woohoo😊

Morgen gaan we verder naar het zuiden, met als bestemming Kelowna in de Okanagan Valley. Daar is het nog wat warmer dan hier😅 We blijven daar twee nachten op een soort boerderijcamping, we zijn nu al benieuwd!