Dag 18 Blauwe meren en vreemde vogels

3 juni 2023 - Banff National Park, Canada

We besluiten lekker vroeg op pad te gaan vandaag. Via de David Thompson Highway (waar we wederom twee beren zien) vervolgen we onze weg over de Icefield Parkway. De zon schijnt, dat worden fraaie plaatjes vandaag.

De eerste stop is een uitzichtpunt over de rivier, daar zien we een Dusky Grouse, hij poseert zowaar voor ons😉 Kort daarna volgt het beroemde Peyto Lake. We lopen de trail naar het uitzichtpunt en maken veel foto’s. Zo mooi hier😊

We zetten een kopje koffie in de camper en vervolgen de weg richting Lake Louise. Daar hebben we een timeslot geboekt voor een shuttle naar Moraine Lake.

Keurig op tijd zijn we op de parkeerplaats waarvandaan de bus vertrekt. Weet je wat? We nemen onze lunch lekker mee. De rit duurt een half uurtje en we genieten onderweg van het uitzicht. Boven is het meer nog mooier dan verwacht. Zo blauw, bizar gewoon. We eten onze bammetjes bij het meer en gaan daarna wandelen rond het meer. Ook hier zijn verschillende mooie vogeltjes te spotten. Straks opzoeken hoe ze heten!

Na de terugrit naar de parkeerplaats rest ons nog een ruim half uurtje naar de campground van vandaag in Banff. Die is echt mega. Maar erg leuk met een fantastisch uitzicht. Na het eten maken we een flinke wandeling rond de campground en komen al snel een elk en een paar mule deer tegen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele eekhoorns en prairiehondjes die hier leven.