Dag 5 Op naar Ucluelet, mooie uitzichten en een beer …

21 mei 2023 - Ucluelet, Canada

We doen het rustig aan vandaag, het is tenslotte vakantie. Na het ontbijt koppelen we de camper af (van elektriciteit en water) en gaan we op pad richting de westkust van Vancouver Island.

De eerste stop vandaag is de Malahat Skywalk, een enorme uitzichttoren waar je langzaam via een hellend voetpad naar boven wandelt. Een bijzondere ervaring, maar het loopt wel makkelijker dan trappen! Boven aangekomen kun je ver om je heen kijken. Op de zee onder ons en de eilanden in de verte. Grote roofvogels zoals visarenden en gieren vliegen hier laag over. Mooie plek en het bezoek zeker waard!

We vervolgen onze reis naar de westkust en stoppen voor de lunch in Duncan. Snel even een bammetje in de camper en dan het stadje bekijken dat bekendstaat om de vele totempalen. Er is vandaag een farmers market dus die pakken we meteen ff mee😉 Veel lokale producten hier, erg grappig. Er speelt een bandje en dat klinkt best goed.

We gaan nog even langs een Walmart in Port Alberni voor wat versboodschappen en rijden het laatste stuk naar Ucluelet. Tot we plots een paar auto’s aan de kant van de weg zien staan en mensen die ergens naar kijken. Dat kan maar één ding betekenen; wildlife. En ja hoor, Ralph ziet een beer en zet de camper langs de weg. We maken de nodige foto’s (zie ook tabje foto’s) en een filmpje (zie onder video’s) van het rustig etende dier. Kimberly hoeft dus niet opgeofferd te worden om ‘m op afstand te houden haha.

Het laatste stukje naar de campground gaat snel en daar krijgen we een plekje op een redelijk nieuw gedeelte met als waarschuwing dat zich in de buurt een beer bevindt en we alle etenswaren goed moeten wegbergen, spannend!

Na het zelfgekookte maaltje wandelen we nog even over de campground en halen een cappuccino bij de receptie, lekker😊

Het was weer een geslaagde, warme dag. Morgen gaan we weer de zee op; met een zodiac vanuit Ucluelet walvissen spotten. Hopelijk met meer succes dan in Victoria😉

1. Kirsten:
    21 mei 2023
    Wat een geluk voor Kim 😅
  2. Erik:
    21 mei 2023
    Wow, bijzonder zo tussen de roofvogels en de beren! En ook wel fijn dat het niet nodig was jezelf te redden door Kim aan hem te voeren 🤪