Dag 6 Ucluelet en de whalewatch die niet doorging…

22 mei 2023 - Ucluelet, Canada

Wanneer we naar buiten kijken, miezert het. Het is bovendien behoorlijk fris. Niet veel later krijgen we bovendien het bericht dat onze whalewatch tour is gecanceld, balen! We bellen en het blijkt dat de zee te onrustig is, bovendien zal de wind nog verder aan gaan trekken. Te onveilig om in een zodiak de zee op te gaan dus. We krijgen nog wel een tip voor een leuke wandeling; de lighthouse loop. Nou, die gaan we dan maar doen zodra het droog geworden is. Na de koffie is het zover en gaan we op weg.

Het wordt (met de nodige laagjes kleding aan, gisteren was het nog heel warm, hoe dan?) een mooie wandeling langs de kust en door het bos. En jullie raden het al: langs een vuurtoren. Na een dik uur wandelen en turen naar de zee in de hoop toch nog een walvis te spotten keren we terug naar de camper om te lunchen.

Daarna rijden we terug naar Ucluelet. Er is vandaag een Ukee Market, maar die stelt niet veel voor. Vooral veel handgemaakte spulletjes met een hoog hippiegehalte. Dan maar winkeltjes kijken, altijd leuk. Anneke slaagt voor een trui van Ucluelet en we slaan ook meteen wat wijn en bier in bij de plaatselijke liquor store. Alcohol mag in Canada namelijk niet in de supermarkt verkocht worden😉

We eten vanavond bij Frankie’s resto & bar waar we goede herinneringen aan hebben van onze vorige vakantie hier 6 jaar geleden. En die verwachtingen worden weer waargemaakt, heerlijke pulled pork met mashed potatoes en corn bread met een lekker lokaal biertje🍺

Morgen gaan we verkassen richting de oostkust naar een gebied waar we nog niet eerder geweest zijn. Eerst naar Black Creek en overmorgen helemaal naar het noorden van het eiland😊

1. Lia:
    23 mei 2023
    Hoi allemaal, jammer dat de whalewatch tour gecanceld is! Maar zo te lezen hebben jullie mooie dagen gehad tot nu toe en mooie foto’s gemaakt! Nog fijne komende dagen en groetjes ma🙋‍♀️!