Van de west- naar de oostkust

23 mei 2023 - Black Creek, Canada

Op weg naar het oosten van Vancouver Island doen we twee provinciale parken aan vandaag: McMillan PP en Little Qualicam PP.

Hoe verder we naar het oosten rijden, hoe lichter het wordt. En al snel breekt de zon door. In McMillan Provincial Park staan grote Douglas bomen, echt van reusachtige proporties. We maken er een mooie wandeling en gaan vervolgens op weg naar de volgende stop.

In Little Qualicum Provincial Park bevinden zich watervallen, die willen we zien! We lopen eerst naar de upper falls en daarna naar de lower falls, erg mooi! We schieten dan ook de nodige plaatjes.

Na de wandeling en lunch volgt de laatste etappe van vandaag naar de campground in Black Creek. We rijden de scenic highway langs de kust en genieten van het uitzicht op zee.

Onze campground bevindt zich eveneens vlak aan zee, dat vraagt om een strandwandeling😉 In het kampwinkeltje kopen we hout en marshmallows, het is kampvuurtijd!

Ralph mag vanavond aan de grill, we gaan de BBQ inwijden😄

Morgen rijden we verder naar het noorden, naar Telegraph Cove waar we woensdag een grizzlybeer tour gaan doen.