Dag 15 Coyotes, kolibries en prairiehondjes

31 mei 2023 - Jasper, Canada

Omdat we een flink stuk moeten rijden vandaag, vertrekken we op tijd. Eerst het park uit en dan richting het noorden.

Onderweg zien we ineens een coyote de weg oversteken, gaaf! We drinken koffie en gooien de tank van de camper meteen weer vol.

Als we bij Mount Robson zijn aangekomen is het lunchtijd geworden. Eerst ff wat eten en dan wandelen is het plan. Bij het Visitor Center vragen we nog even na waar we de RV het beste kunnen parkeren. Dat kan een paar kilometer verderop.

We lopen het Visitor Center uit en zien ineens een kolibrie vliegen. Aan de gevel van het Visitor Center hangen een soort voederstations voor deze kleine vogeltjes. Zo leuk! Ralph en Kim maken de nodige foto’s. Daarna gaan we op zoek naar de parkeerplaats bij de trail naar de Overlander Falls.

De trail is korter dan verwacht, maar levert wel een fraai uitzicht op de waterval. En het is ook wel lekker om op deze reisdag tussendoor de benen te strekken.

Na het passeren van de grens met Alberta gaat de klok een uur vooruit. Even later komen we aan in Jasper. Daar blijkt onze campground een grondige modernisering te hebben doorgemaakt sinds ons laatste verblijf hier zes jaar geleden. Het is erg mooi geworden. We drinken wat en zien al snel dat we bekeken worden … door prairiehondjes. Ze zitten hier overal om ons heen, echt schattig.

We wandelen een trail over de campground en komen eerst een elk (soort groot hert) tegen. Even later spurten een paar eekhoorns achter elkaar aan, ze hebben duidelijk een meningsverschil😉

Als we aan de andere kant van de campground komen, zien we een hele groep elks bij elkaar. We speuren naar kalfjes, maar zien ze niet helaas. Het is wel oppassen geblazen en goed op afstand blijven, want moeders met kleintjes kunnen agressief zijn lezen we op borden.

Even later loopt een elk vlak bij onze camper. Genieten hier hoor👍🏻

Morgen blijven we hier en gaan we het hogerop zoeken😉