Dag 12 Berenpoep, watervallen en een wijntje

28 mei 2023 - Cache Creek, Canada

Als we de camperdeur openen, blijkt daar vlak voor een beer gepoept te hebben, vast vanochtend vroeg gebeurd🐻 Toch een gek idee, een beer die zo dichtbij geweest is! Tja, kan gebeuren in bear country😉

Na het ontbijt gaan we op weg naar de Nairn Falls. We parkeren de camper en lopen de trail naar het uitzichtpunt. Mooi hier! Het water dendert naar beneden. We lopen nog een stukje verder tot het pad ophoudt en keren daarna weer terug naar de camper. Koffietijd😊

De volgende stop is een uurtje verder. Op een rest area aan de rivier lunchen we op ons gemakje en schieten er de nodige foto’s van het uitzicht.

Er staat nog één stop op het programma vandaag. In Lilloet bevindt zich namelijk Fort Berens Winery, dat vraagt om een bezoekje. We proeven er diverse wijnen en zoeken drie lekkere uit.

Onze eindbestemming bevindt zich in Cache Creek. Op de Historic Hat Creek Ranch, een soort openluchtmuseum, bevindt zich onze campground.

We parkeren de camper en al meteen valt ons het grote aantal muggen op, dus maar eerst even deet spuiten. Helaas, daar trekken deze insecten zich niets van aan en al snel zitten we onder de bulten. We maken een wandeling over het terrein en merken dat de muggen werkelijk overal zitten. Weet je wat? We eten vanavond gewoon ín de camper. Met de airco aan, dat wel. Want het is hier tegen de 30 graden😅

Morgen trekken we verder oostwaarts, naar Well’s Gray National Park.