Dag 11 Whistler en een beer op de campground

27 mei 2023 - Whistler, Canada

Vanochtend pakken we de ferry terug naar het vasteland van BC. We varen om 11:05 dus we kunnen het rustig aan doen. Aan boord genieten we op het zonnedak van het uitzicht. Het is weer heerlijk weer vandaag en warm.

Aangekomen in Horseshoe Bay gaan we via de Sea to Sky Highway op weg naar Whistler en stoppen onderweg voor lunch op een uitzichtpunt. Ook hier is het lekker warm. Tijdens het laatste stukje naar Whistler spotten we een beer aan de kant van de weg. Dit is een cinnamon bear, een zwarte beer met een kaneelbruine vacht, leuk!

Helaas rijden we te snel voorbij om ‘m op de foto te zetten. We komen aan bij de campground, checken in en gaan het stadje in. We hebben hier ook een tafeltje gereserveerd bij 21 Steps Bar and Kitchen en eten wederom heerlijk.

Bij terugkomst op de campground besluiten we een avondwandeling te maken. We zijn bijna bij onze camper als we op het wandelpad iets zien liggen dat verdacht veel op berenpoep lijkt. Kort daarna horen we van een stel dat ons tegemoet wandelt dat er verderop een beer zit. Vanaf een brug achter onze camper zien we de zwarte beer eten, gras zo te zien. WoW, zo dichtbij en ook zo dicht bij onze camper😅 We maken uiteraard weer een video en de nodige foto’s.

De koffie voor de camper voelt ineens een stuk avontuurlijker, haha.

Morgen gaan we dieper het binnenland in, naar Cache Creek. Maar daarover vertellen we morgenavond weer!