Dag 8 naar het hoge noorden

24 mei 2023 - Telegraph Cove, Canada

Als we wakker worden breekt het zonnetje door de wolken. Na het ontbijt koppelen we de camper af en gaan we op pad.

We vervolgen vandaag de Highway 19A richting het noorden van het eiland en slaan af bij Elk Falls. Daar wandelen we richting de watervallen en over de hangbrug. Ook hier weer kolossale bomen all over the place.

Verder gaat de rit langs Campbell River en al snel bevinden we ons in onbewoond gebied. Ook is er geen telefoondekking meer. Best lastig als je nog even moet bellen met de organisatie waarmee we morgen de grizzlybeer excursie naar de Knight Inlet gaan doen.

Opeens hebben we weer even dekking en kunnen we het belletje plegen. We moeten ons morgenochtend om 6:30 melden in het kantoortje in het haventje. Onderweg krijgen we ontbijt op de boot. We gaan de hele dag op pad tot rond 16:00 en ook de lunch is inclusief. Goed warm aankleden is het advies en geen parfum op. We zijn benieuwd!

Het laatste stukje naar de campground gaat snel en we checken in. Van de beheerder horen we dat er rondom de campground veel zwarte beren leven, dus ook hier geldt ‘s nachts alles wegbergen in de camper.

We lopen naar de boardwalk om te timen hoe laat we morgenochtend moeten vertrekken; het blijkt een kwartiertje lopen. Kim neemt de berenbel voor de zekerheid in gebruik. Die belletjes horen we hier geregeld 😉

Telegraph Cove kun je het beste vergelijken met een openluchtmuseum. Schattige gebouwtjes met borden waarop aangegeven staat waar het vroeger voor diende.

Vanavond eten we in de camper want het is hier best fris (13 graden). We gaan op tijd slapen want morgen gaat de wekker al vroeg.