Dag 21 Van de bergen naar de wijngaarden

6 juni 2023 - Kelowna, Canada

Vandaag gaan we richting de wijngaarden van de Okanagan Valley. Via Mara Lake en een boodschappenstop bij de Walmart in Kelowna bereiken we aan het begin van de middag Canyon Farms RV park even buiten Kelowna.

Daar ligt een welkomstbrief al voor ons klaar in een kastje bij de poort. Even later komt de eigenaresse ons begroeten. Mét een bosje radijs als welkomstpresentje. Dit wordt een bijzondere ervaring, haha.

Er zijn hier veel kippen die we vooral moeten voeren met alle groente e.d. die we over hebben na ons eten. We krijgen tips voor uitjes in de omgeving en uitleg over de campground. Die is lekker klein; tien plekken en mooi.

We krijgen de tip om de Myra Canyon Kettle Valley Railway te gaan fietsen, een oude spoorweg die geschikt is gemaakt om te fietsen. Navraag bij de fietsverhuurder leert dat er geen plek meer is morgen. Helaas! Dan maar iets anders verzinnen.

We hebben al een plan B bedacht als Anneke gebeld wordt, door de eigenaar van de fietsverhuur. Hij kan ons morgenochtend oppikken en naar het startpunt brengen van de fietsroute en heeft ook nog voldoende fietsen beschikbaar. Blijkbaar ergens een miscommunicatie😉 Maar hé, wij klagen niet!

Na het eten wandelen we een rondje in de omgeving van de campground. Mooi hier. Kim ziet ineens een Califonische kuifkwartel (toegegeven, moesten we ff opzoeken😉) tussen de kippen lopen. Tot onze verbazing vliegt-ie een boom in. Het lukt Kim toch een foto te maken.

Bij terugkomst is het tijd om de kippen te voeren, lachen. Wat gaat dat tekeer zeg! Ze buitelen over elkaar heen om bij onze restjes rijst en komkommer te komen.

Morgen op tijd op, want we worden om 08:15 opgehaald voor de fietstocht. We zijn benieuwd! Wordt vervolgd…