Dag 14 Enorme watervallen

30 mei 2023 - Clearwater, Canada

Als we wakker worden zoemt het om ons heen. Oh jee muggen in de camper. We pakken een vliegenmepper en kunnen blijven slaan. Bizar, er moet een plek zijn waardoor ze naar binnen komen.

Binnen no-time passeren we de twintig dode muggen. We ontdekken een horretje dat niet helemaal vast zit, en drukken het aan. Hopelijk is het hiermee verholpen.

Na het ontbijt gaan we op pad. We starten bij de meest bekende waterval hier; Helmcken Falls. Wow wat een natuurgeweld. Deze waterval is de hoogste van Noord-Amerika. Het is duidelijk nog vroeg in het jaar, er ligt zelfs nog wat ijs onder de waterval. In vergelijking met zes jaar geleden is de waterval vele malen woester, erg mooi!

Na de koffie gaan we naar waterval nummer twee voor vandaag. Dawson Falls is een hele brede waterval. Ook deze waterval is indrukwekkend. We maken dan ook de nodige foto’s en video’s.

Om het af te leren bezoeken we nog een waterval; Moul Falls. Hiervoor moeten we een flink stuk wandelen door het bos. Kim pakt haar berenbel erbij, maar die blijken we achteraf niet nodig te hebben. De wandeling eindigt bij het punt waar de waterval naar beneden stort. Ralph loopt het pad helemaal af met zijn camera ingepakt tegen de enorme waterdamp die hier hangt. Dat levert mooie plaatjes op.

We wandelen terug naar de camper en zien nog leuke bijzondere vogels en een eekhoorntje, zo schattig. Lunchen doen we weer in de camper en we besluiten nog even naar Clearwater te rijden voor wat BBQ-vlees en stokbrood. Het is weer warm vandaag (rond de 26 graden) dus prima BBQ-weer!

Morgen gaan we op tijd op pad, want we moeten een flink stuk rijden, naar Jasper. Daarbij gaat onderweg de klok bovendien een uur vooruit, op de grens met Alberta, dus we raken een uurtje kwijt😉 oh jee dat wordt een mini-jetlag😄

1. Bianca:
    30 mei 2023