Dag 13 Van het grote niets naar de watervallen

29 mei 2023 - Clearwater, Canada

De zon is nog versluierd als we wakker worden, maar al snel wordt het warm. Na het ontbijt gaan we weer op weg.

Het uitzicht onderweg is ietwat saai, we bevinden ons hier in het grote niets. Kale bergen waar zo te zien al menig keer een natuurbrand heeft gewoed. Af en toe passeren we een slaperig dorpje.

We volgen de North Thompson River richting Kamloops, een grotere stad. Daar slaan we bij de Walmart weer even boodschappen in. We gaan de komende dagen naar Wells Gray Park, en daar zijn vrijwel geen voorzieningen😉

Na de lunch bij een uitzichtpunt komen we aan bij de campground midden in Wells Gray. We sluiten het water aan, maar de elektra wil niet. De verloopstekker naar 15 Ampère heeft er geen zin in. Ook de beheerder van de campground probeert nog het een en ander, en haalt een andere verloopstekker. Maar helaas … niets lukt. Dan maar zonder stroom, kan ook gelukkig. Dan draait de koelkast op propaan. Zo nodig vullen we die tank een keer bij.

We hebben hier geen telefoonverbindingen, maar gelukkig wel wifi. Blijven we toch een beetje bij met nieuws én blog!

Morgen gaan we hier de watervallen bekijken en de nodige wandelingen maken.