Dag 7 - Van Monument Valley naar Moab

8 september 2019 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vandaag starten we langzaam op, het is per slot van rekening vakantie. Na het ontbijt maken we de camper weer rijklaar en gaan we op pad richting onze eindbestemming van vandaag, Moab. Onderweg wisselt het landschap voortdurend. Van de mesa’s van Monument Valley tot groene hoogvlaktes en hoge bergen.

Al snel komen we langs Mexican Hat, een mesa in de vorm van een omgekeerde Mexicaanse sombrero. Daar moet uiteraard even een foto van gemaakt worden.

IMG_8711

Vervolgens rijden we door slaperige stadjes verder richting Monticello. Daar scoren we bij de Subway een lekker broodje. Hierna is het nog een goed uurtje naar onze campground voor de komende drie nachten in Moab.

IMG_8717IMG_8736

Moab zelf is een authentiek Amerikaans stadje met motels, restaurantjes en shops langs de hoofdstraat. Omdat het tegen Canyonlands National Park en Arches National Park aan ligt, voeren alle mogelijke outdooractiviteiten hier de boventoon. Jeeptours, hiking, buggytours, noem maar op.

IMG_8743IMG_8747

Na even langs de supermarkt gereden te zijn voor wat versinkopen, checken we aan het begin van de middag in bij onze campground voor de komende drie nachten; Canyonlands RV park en resort. Het ziet er goed uit. We krijgen een mooie plek onder de bomen. Na een wandeling door het stadje eten we voor de camper ons maaltje op. Lekker hoor dat buitenleven ;-).

Morgenochtend gaan we weer vroeg opstaan, want al om 7 uur vertrekt onze Sunrise Jeeptour door Canyonlands, Ook daar gaan we van de gebaande paden af, onder leiding van een gids. Maar daarover morgen meer!