Dag 6 - van Grand Canyon naar Monument Valley

7 september 2019 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

De dag begint vroeg vandaag, we hebben de wekker om 4.45 uur gezet. De zonsopkomst in de Grand Canyon staat op het programma. We gaan snel op pad en om 5.30 uur staan we bij Mather Point, een van de uitzichtspunten. Langzaam wordt het licht en kleuren de rotsen oranje/rood. Schitterend! We blijven genieten tot de zon helemaal op is en gaan dan rustig in de camper ontbijten.

IMG_1792IMG_8399

Via de oostkant van de Grand Canyon, de East Rim Drive, gaan we dit nationale park weer verlaten. De uitzichtpunten aan deze kant van de Rim zijn ook erg mooi. We bezoeken er een aantal en drinken koffie bij Desert View, in het uiterste oosten. Hier gooien we meteen de tank van de camper weer even vol. De weg gaat nu verder langs Cameron en Kayenta richting Navajo Territory; Monument Valley in Utah. De klok gaat hier meteen een uur vooruit.

Aan het begin van de middag komen we in onze campground aan. Daar blijkt dat de jeeptour die we hier vanmiddag gaan doen vanaf de campground vertrekt, chill! Om 15.45 uur worden we opgehaald voor een jeeptour van 3,5 uur door Monument Valley.

IMG_8482IMG_8485IMG_8551IMG_8632IMG_8609

Onze Navajo-gids vertelt de nodige weetjes over het Navajo-volk en de omgeving van dit veelgefilmde landschap. Doordat we met een jeep onderweg zijn, komen we op plekken waar je normaal gesproken niet kunt komen. We hobbelen wat af, maar oh oh wat is het hier mooi en indrukwekkend! Van door erosie gevormde natuurlijke bogen tot mesa’s (hoge rotsen met mooie vormen en namen) en nederzettingen, alles komt voorbij. We stoppen geregeld en wandelen samen met de gids naar bezienswaardigheden. Aan het eind van de tour zakt de zon al langzaam achter de horizon en kleurt de mesa’s in oranje/rood. Ronduit schitterend. Hierna worden we weer teruggebracht naar de campground en kunnen we terugkijken op een lange maar indrukwekkende dag…

Morgen vervolgen we onze route door het westen richting Moab voor een bezoek aan Canyonlands en Arches. Op die locatie blijven we drie nachten. Wordt vervolgd!

1. Pa en ma:
    7 september 2019
    Heel mooie en indrukwekkende dagen met mooie foto’s! Mooie reis tot nu toe!
  2. Anneke:
    7 september 2019
    Ja echt super, al heel veel mooie dingen gezien😊