Dag 4 - Van Needles naar Grand Canyon National Park

7 september 2019 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Het is heet in Needles, in de nacht koelt het niet verder af dan ruim 30 graden. Met als gevolg dat we midden in de nacht nog even de airco aan moeten doen, om de camper weer enigszins koel te krijgen. Opdat we nog even kunnen slapen. Uiteindelijk zijn we alle drie om 6 uur klaarwakker en gaan we douchen en ontbijten. We zien leuke loopvogeltjes rond de camper, die bij nader onderzoek een soort kwartels blijken te zijn.

IMG_1575

Al vroeg gaan we op pad richting het oosten. In Kingman maken we een stop om te tanken (de tank is inmiddels halfleeg) en koffie te drinken. Hierna gaan we een stuk Route 66 rijden op weg naar de Grand Canyon. In Seligman stoppen we even om wat Route 66-sfeer op te snuiven. Oude gebouwen en vooral veel Route 66-souvenirs.

IMG_8278

We lunchen gezellig in de camper. Daarna vervolgen we onze weg. Het landschap wisselt vandaag veelvuldig en snel. Van onherbergzaam met hier en daar rotsen en een verdwaalde boom tot ronduit bosrijk met waarschuwingsborden voor wild.

De weg gaat omhoog en omlaag tot we de aankondiging krijgen dat Grand Canyon National Park nadert. Bij de parkentree kopen we een ‘America the Beautiful’-pas die ons toegang verleent tot alle Nationale Parken in de VS, dus ook de parken die de komende dagen op ons programma staan. Al snel nadert onze campground midden in het bos. We krijgen een plek toegewezen en sluiten alles aan. Een wandeling naar de canyonrand volgt. Onderweg zien we diverse bijzondere vogels: een Stellar Jay, Blue Jay en nog een ander leuk vogeltje dat we op dat moment niet thuis kunnen brengen.

In de General Store in de Grand Canyon Village vindt Kim vervolgens een paar handige kaarten met vogels en roofvogels die in het zuidwesten van de VS voorkomen. Die gaan vast goed van pas komen de komende dagen.

Hierna lopen we verder richting de South Rim. Daar aangekomen blijkt het uitzicht verbluffend. De zon staat al laag en toont de Grand Canyon in tal van kleurschakeringen.

IMG_8301

Al snel zien we grote roofvogels in de lucht, die met enige hulp van onze verrekijker en zojuist aangeschafte vogelkaart geïdentificeerd worden als ‘turkey vultures’, gieren dus. Leuk! Ook zien we een apart soort eekhoorn rondscharrelen. De komende dagen gaan we de rand van canyon verder ontdekken, van west naar oost. Maar daarover morgen meer!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade