Dag 3 van Las Vegas naar Needles

4 september 2019 - Needles, California, Verenigde Staten

Gedurende de ochtend hebben we nog de tijd om rustig op te starten en nog een paar laatste hotels/casino’s te bekijken alvorens we opgehaald worden door een busje van RoadBear RV. We besluiten om Excalibur, Luxor en Mandelay Bay te gaan bekijken. In de eerste treedt momenteel Hans Klok op. Het hotel heeft een ridderthema en is gebouwd in de vorm van een kasteel, erg grappig.

IMG_1539

Vanuit Excalibur loop je via een tunnel zo Luxor binnen. Tot onze verbazing heeft dit hotel ook van binnen de vorm van een piramide, compleet met sfinxen, bizar!

IMG_1560

Het laatste hotel in het rijtje is Mandalay Bay, uiterst luxueus met tal van chique shops en restaurants en een haaienrif. Oh, en had ik al verteld dat hier alle hotels een wedding chapel hebben? Tja, het blijft Las Vegas uiteraard.

Om 13.00 uur worden we opgehaald door een busje van de camperverhuurder. Na nog een familie opgepikt te hebben, arriveren we bij het verhuurstation. Daar gaat alles verrassend snel. Al scheelt het uiteraard dat wij al eens met een camper gereden hebben ;-).

Onze camper heeft onverwacht toch een slide-out, dus meer ruimte om te eten. Dat is mooi meegenomen!

20190903_140501[1]

Al snel heeft Ralph het besturen weer helemaal onder de knie en duiken we een Walmart in om de camper vol te gooien met alles wat we de eerste dagen aan eten en drinken nodig hebben. Ook slagen we voor een nieuwe verrekijker en een klein BBQ’tje. Kunnen we ook buiten kokkerellen.

En dan is het tijd geworden om de eerste campground op weg naar de Grand Canyon op te gaan zoeken. Die bevindt zich in Needles, Californië. Het landschap onderweg lijkt rechtstreeks uit de serie ‘Breaking Bad’ te stammen. Overal kleine struikjes, en heel veel Joshua Trees. De weg is bergachtig, regelmatig hoor je de motor brullen als de weg stijgt, of ineens scherp daalt.

Aan het begin van de avond arriveren we op de KOA campground, waar we een mooie plaats krijgen. Het is bloedheet (43 graden), dus buiten zitten kan niet. Dan maar snel alles aansluiten en de airco aan… Het is tijd om een maaltje klaar te maken en de koffers uit te pakken. En uiteraard de route voor morgen te bestuderen. Op naar de Grand Canyon! Wordt vervolgd….

1. Bianca:
    4 september 2019
    En Anneke.....is de tv groot? Veel rij en kijk plezier!
  2. Anneke:
    7 september 2019
    Valt reuze mee, en uiteraard geen tijd om er gebruik van te maken😉
  3. Lia:
    4 september 2019
    Wat een bijzondere dingen maken jullie mee! Heel veel plezier bij de rondreis met de camper!