Dag 9 - Arches National Park

10 september 2019 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vandaag staat Arches National Park op het programma. We gaan alweer vroeg op pad, want we willen een flinke hike doen aan het eind van het park bij Devil’s Garden. De temperaturen zijn ’s morgens het meest aangenaam voor een wandeling (rond de 25 graden) om daarna op te lopen tot rond de 34 graden. Bij de entree van het park zien we een mannetjeshert op de rotsen. Hij springt snel weg, dus helaas geen foto. Vervolgens rijden we Arches in. Al slingerend zien we links en rechts in de verte al de nodige ‘arches’ (bogen). Die gaan we straks van dichtbij bekijken.

20190909_081635IMG_8848IMG_2442

Om 7.45 uur bereiken we het einde van het park, waar zich een flinke parkeerplaats bevindt met ruime (ook voor de camper geschikte) parkeerplaatsen. Het is nog rustig en al snel gaan we op pad. We gaan een trail lopen naar de Double O Arch, en komen daarbij langs Landscape Arch, Navajo Arch, Partition Arch en the Dark Arch. De trail is pittig, niet voor niets heet deze de primitive trail, dus veel klimmen en klauteren. Bergschoenen zijn een absolute must hier. Maar wel met schitterende uitzichten. De temperatuur stijgt snel, dus we drinken veel. En rond koffietijd eten we bij Double O Arch onze mueslirepen op voor nieuwe energie ;-).

IMG_887120190909_101129IMG_8865IMG_8882

Na zo’n 3,5 uur wandelen komen we bij de laatste twee bogen van deze trail: de Pine Tree Arch en de Tunnel Arch. Hierna keren we terug naar de parkeerplaats. We willen ook nog wat ander arches en uitzichtpunten aandoen. Zoals de Salt Valley overlook, een panoramapunt met een schitterend uitzicht. Hierna bekijken we de Delicate Arch die vooral bekend is vanwege het feit dat deze boog helemaal op zichzelf staat. We wandelen naar de upper viewpoint en zien de boog hoog op de berg staan. Het is lunchtijd, dus we maken snel een bammetje in de camper. Makkelijk hoor, zo alles aan boord.

IMG_8888

Hierna rijden we langs nog enkele uitzichtpunten langzaam Arches NP weer uit en keren we weer terug naar de campground. Relaxtime! Ralph stookt vanavond de BBQ weer op, er gaat niets boven gezellig buiten eten J.

Morgen trekken we verder naar Capitol Reef National Park. Ook daar willen we weer een mooie wandeling gaan maken. Maar daarover morgen meer!