Dag 20 - van Ucluelet naar Coombs

4 augustus 2017 - Ucluelet, Canada

Vandaag gaan we de westkust van Vancouver Island weer verruilen voor de oostkust. Onze eindbestemming van vandaag is Coombs, naar het schijnt een bijzonder stadje. Maar eerst nemen we in stijl afscheid van de pacific coast met een bezoek aan de Rainforest Trail. Deze trail bestaat uit twee delen en leidt langs eeuwenoud regenwoud via vlonderplanken en talloze trappetjes. Her en der staan borden met informatie over de bomen, de dieren en de omgeving in het algemeen. De sfeer is mysterieus, mede door de plukken mossen die aan de bomen hangen. Continu hoor je druppels vallen… Het is niet voor niets regenwoud.

IMG_2156

Na de koffie gaan we Highway 4 weer opzoeken en doorkruisen we de bergen die de beide kusten van elkaar scheiden. Was het gisteren helder, vandaag is er weer aanzienlijk veel rook in de lucht van de bosbranden op het vasteland van British Columbia. Je merkt dit door een soort mist rond de bergen, en hier en daar ruik je ook een duidelijke rooklucht.

Bij Coombs aangekomen gaan we eerst het stadje bekijken. Het is een echt hippiedorp met overal peace-tekens, boeddhabeelden, allerhande antiek- en tweedehandszaakjes, een plein met de vreemdste beelden en - heel opmerkelijk - een cafe met gras op het dak waarop geiten grazen.

IMG_2167

Ja, echt waar! Bij de farmers market kopen we wat fruit in en daarna kijken we nog in wat bijzondere winkeltjes. Het is inderdaad een doldwaas stadje, maar wel erg leuk…

IMG_2161

IMG_2166

Nu is het tijd geworden om onze campground voor vandaag op te zoeken; Coombs Campground. We staan ook hier weer midden tussen de bomen en al snel worden we gadegeslagen door een eekhoorntje. Verderop op de camping huppelen overal konijntjes rond. We eten bij het geluid van bluegrass-muziek. Op het terrein naast de campground vindt dit weekend een bluegrass-festival plaats en daarvan kunnen wij automatisch meegenieten. Best leuke muziek eigenlijk, veel violen, banjo’s en zang. Echte countrymuziek en passend bij deze omgeving.

Morgen gaan we richting het zuiden van het eiland, naar Victoria. Daar blijven we twee nachten alvorens we de oversteek terug naar het vasteland gaan maken. Morgen meer!