Terug naar Delhi

13 maart 2020 - Indira Gandhi International Airport, India

Gisteravond bereikte ons het ene breaking news van de NOS na het andere. Corona, corona en nog meer corona. Inmiddels heeft na de VS ook India de deur op slot gedaan voor alle buitenlanders, dus het is maar goed dat wij de bruiloft inmiddels achter de rug hebben😉

Al is het nu weer even spannend of we ook het land weer uitkomen zondag; lees: vliegt Emirates nog deze kant op? We blijven het nieuws op de voet volgen. Eerst maar weer eens terug richting het noorden; naar Delhi. Daar vandaan willen we morgen de Taj Mahal in Agra bezoeken.

Na de koffie gaan we weer even chillen op het dakterras. Het is zonnig en best warm, maar er staat hier een lekker windje. Koen is al vertrokken, hij reist door naar Sri Lanka, maar komt in de loop van de ochtend op de app met de melding dat zijn vlucht gecanceld is. Het lukt hem een vlucht later te boeken naar Colombo. Vooralsnog gaan alle andere vluchten van onze groep door. Een paar CGI-collega's vliegen naar Kerala aan de westkust, één gaat naar Mumbai en de andere drie vliegen net als wij naar Delhi.

Een taxi van het hotel brengt ons naar het vliegveld. Onderweg verbazen we ons nog maar eens over het chaotische verkeer, waarin toeteren een absolute must is. We zijn keurig op tijd op het vliegveld en checken er meteen in. Na de security (wederom via de pashokjes voor Kim en mij) zijn we snel uitgekeken, Chennai Airport heeft maar weinig winkeltjes😉. Wel een paar leuke beelden.

Eenmaal aangekomen in Delhi zien we erg veel mondkapjes, met name op het vliegveld. Als we in het Holiday Inn aankomen wordt onze temperatuur gescand en moeten we een gezondheidsverklaring invullen. Hoezo voorzichtig? Ze nemen hier geen halve maatregelen! We checken in en gaan onder het genot van een bak koffie plannen maken voor morgen, want dan staat de Taj Mahal in Agra op de planning. Daar schijnt het een stuk rustiger te zijn dan normaal, dus daar willen we van profiteren. Morgenochtend dus vroeg op, want de hogesnelheidstrein vertrekt al om 8 uur. Die brengt ons in 1 uur en 40 minuten naar Agra. Maar daarover praten we jullie morgen weer bij 😊

1. Lia:
    13 maart 2020
    Hoi allemaal, zeker spannend of jullie vlucht door gaat, hopen van wel! Fijne dag gewenst morgen in Agra bij het bekijken van de Taj Mahal. Gr.pa en ma!
  2. Nicolet:
    13 maart 2020
    Leuk, jullie verhalen herinneren ons aan onze reis in India. Hier in Egypte werden we ook gecheckt op temperatuur voor we het vliegtuig uit mochten. Geniet van de Taj Mahal en het rode fort.
  3. Tony:
    13 maart 2020
    Leuke beelden. Hoeveel heb je er voor thuis gekocht? Geniet van de ‘Tas’ zeker als het lekker rustig is. Veel foto’s die zijn geld waard van een rustige ‘Tas’