Dubai; groot, groter, grootst

7 maart 2020 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Oh, wat is het hier lekker warm😊 Ik merk dat we daar echt ff aan toe waren. Na een goede vlucht en zelfs een beetje slaap komen we om 07:30 aan. Wat een enorme luchthaven... We gaan met een treintje naar de bagageclaim en visa-loketten. Dat gaat best snel allemaal. Ook de metro is zo gevonden, die rijdt hier onbemand, grappig! We checken in in ons hotel en krijgen een enorm appartement met twee slaapkamers en drie badkamers, wow! Ze denken hier niet alleen groot in de hoogte van gebouwen...

Tegenover ons hotel zit een mall, daar gaan we eerst maar eens opstarten met een kop koffie. Daarna pakken we de metro naar de Dubai Mall, zeg maar Dubai downtown. De gangen vanaf het metrostation naar de mall zijn voorzien van horizontale roltrappen a la Schiphol (Mind Your step). Dan staan we ineens in dit mega-winkelcentrum. 1200 winkels, die gaan we dus nooit allemaal zien. Dan maar de leukste bezoeken en uiteraard een kijkje nemen bij de Dubai Fontein met uitzicht op de Burj Kalifa. Dat dit het hoogste gebouw ter wereld is, kunnen we ons goed voorstellen. Het past met moeite op de foto. Ook in deze mall: een ijsbaan en een mega aquarium waar Blijdorp jaloers van zou worden.

We wandelen wat af vandaag, het is hier ook zo groot. Ook heel bijzonder voor ons: op zekere tijden klinkt door alle speakers in de mall en daarbuiten een oproep tot gebed.

Na het avondeten met uitzicht op de fonteinen ontmoeten we een collega van Ralph en Kim. Hij is hier met zijn vrouw een dagje vanuit Abu Dabhi, gezellig! Even bijkletsen. Na een laatste fonteinenshow by night gaan we langzamerhand weer richting het hotel. Het was een vermoeiende maar heerlijke dag😊

1. Lia:
    7 maart 2020
    Dat is een geweldige dag die jullie hebben gehad zo te lezen 👍! En lekker warm daar, jaloers !!! Fijne avond en dag morgen en goede vluchten naar New Delhi en Chennai! Gr. Pa en ma