Dag 16 - Las Vegas

17 september 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Sinds gistermiddag bevinden we ons weer in Pacific Time, we hebben er dus weer een uurtje bij gekregen. En dat is te merken. Om 5.30 uur zijn we alle drie klaarwakker. Terwijl we eigenlijk pas om 7 uur van plan waren op te staan. Tja, en wat doe je dan? Nou, gewoon eruit en lekker rustig opstarten. Als we ontbijten voor de camper zien we opeens een paar kolibries in de boom boven ons. Die hadden we hier nog niet eerder gezien, leuk! We proberen een foto te maken, maar deze vogeltjes vliegen zo snel, dat dat helaas niet lukt.

Om 9 uur gaan we op pad richting de camperverhuurder. Voor we daar aankomen moeten we eerst even de benzinetank volgooien en propaan tanken. Dat eerste lukt prima, propaan wil echter niet lukken. Het eerste tankstation heeft weliswaar een propaan-vulinrichting, maar deze is defect. De pompbediende verwijst ons door naar het volgende Shell-station dat wel propaan kan bijvullen. Daar aangekomen, blijkt deze alleen losse propaanflessen te verkopen en niet bij te vullen. Da’s balen. We lezen even wat RoadBear aangeeft in de voorwaarden; als we er niet zelf voor zorgen dat de propaantank vol is, zullen zij hem bijvullen, al rekenen ze daar wel een kleine toeslag voor. Omdat we met dat heen en weer rijden toch flink wat tijd zijn kwijtgeraakt en de camper voor 10.30 uur binnen moet zijn, besluiten we die toeslag voor lief te nemen.

20190916_094826

Bij aankomst bij RoadBear is de camper snel leeg. Na afhandeling van de papierwinkel wachten we samen met andere vakantiegangers tot de shuttlebus naar de stad vertrekt. Even voor elven gaan we op pad met nog drie stellen; twee Deense en een Duits stel.

Bij aankomst in het MGM Grand worden we verrast door de grootte van het hotel. De incheckbalie is gigantisch en vele malen groter dan die van ons hotel aan het begin van onze reis: Hotel New York New York. Samen met een groot aantal andere reizigers gaan we in de inchecklijn staan (van Efteling-proporties). De rij loopt snel door (ook doordat er zo’n twintig receptionisten zijn) en al snel kunnen we op weg naar onze kamer op de 23e verdieping. Daar aangekomen blijken we een suite te hebben met een grote zithoek, twee tv’s (!?), grote bedden en een gigantische badkamer met bad en douche. En als bonus een superuitzicht op de strip.

20190916_11475120190916_114812

Na de lunch bestellen we een Uber naar de North Premium Outlet om een beetje rond te kijken en te shoppen. We hebben een leuk gesprek met onze chauffeur en komen weer wat meer te weten over deze opmerkelijke stad. In de outlet zijn genoeg kledingwinkels, toch vinden we eigenlijk niets leuks. Wel verkoopt de lokale Pandora-winkel speciale Las Vegas-bedels. Kim en ik kopen er allebei één en krijgen er ook nog eentje gratis. Vervolgens gaan we naar de Cheesecake Factory, waar we (jullie raden het al) een lekker stuk cheesecake bestellen. Mmmm.

20190916_152940

Hierna hebben we de outlet wel zo’n beetje gezien en bestellen we wederom een Uber. Handig hoor! Ook de Uber-chauffeur terug zit niet om een praatje verlegen. Van zijn kleinkinderen in New York tot zijn gok- en drankverslaafde ex-vrouw en de herverkiezing van Trump; alles komt voorbij.

Als laatste willen we nog even kijken bij Ross; een soort outlet-kledingwinkel aan de Strip. Kim slaagt voor een superleuk jurkje van Calvin Klein en Ralph voor een Levi’s jeans. Beide voor een spotprijs.

Na het eten kijken we terug op onze laatste dag in Las Vegas en checken we alvast in voor onze vlucht morgenmiddag. Dan komen we jullie kant weer op. Het was een hele mooie reis. Amerika is een prachtig land met hartelijke mensen. We komen hier zeker terug!

1. Lia:
    17 september 2019
    Fijn dat jullie zo genoten hebben van jullie reis in Amerika! 👍 Een goede vlucht gewenst!
  2. Nicolet:
    17 september 2019
    Wij vonden het ontzettend leuk om jullie reis te volgen. Wat hebben jullie veel gezien en gedaan. Goede terugreis