Dag 12 - Bryce Canyon National Park

13 september 2019 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Het was een hele koude nacht. Dat het buiten vroor was ook in de camper duidelijk voelbaar. Gelukkig hebben we dikke dekbedden, al blijft opstaan bij zo’n 10 graden Celsius best fris. Gezien het feit dat we ons hier op zo’n 2500 meter hoogte bevinden, is dat niet vreemd. Kwestie van snel aankleden dus. Het weer is mooi, de zon schijnt al snel uitbundig en er is geen wolkje aan de lucht. Dit wordt een mooie dag. Om 9.15 uur pakken we de shuttlebus naar Sunset Point alwaar we de Navajo Loop Trail willen combineren met de Queens Garden Trail. Het uitzicht boven aan de rim is schitterend. Je kijkt uit over het zogenoemde amfitheater dat wordt gevormd door talloze rode hoodoo’s, rotsen in de vorm van pilaren.

20190912_104053IMG_908720190912_09595420190912_102220

De trail begint boven aan de rim en al snel dalen we steil af naar de bodem van de canyon. We lopen hier tussen de hoodoo’s, afgewisseld met stukjes bosgebied. We komen langs rotsen met namen als ‘Thor’s Hammer’ en ‘Natural Bridges’. Tegen het einde van de trail komen we langs ‘Queen Victoria’.

20190912_094719IMG_9093

Langzamerhand warmt het op en kunnen de vesten uit. We klimmen weer omhoog richting de rim en komen uit bij Sunrise Point. We zijn inmiddels zo’n 1,5 uur verder en het is hoog tijd voor koffie. Die halen we bij de lokale lodge.

Na de koffie besluiten we het pad langs de rim te gaan lopen naar het laatste punt waar de shuttlebus stopt, Bryce Point. Het blijkt een flinke wandeling, maar absoluut de moeite waard. Telkens worden we getrakteerd op weer een ander uitzicht. Zoals dat bij Inspiration Point. We stijgen en dalen, komen door het bos, staan oog in oog met eekhoorntjes, chipmunks en bijzondere vogeltjes en bloemen.

IMG_9131a

Onderweg eten we onze bammetjes op een bankje met uitzicht op de canyon, prachtig! Bij Bryce Point vliegt er een grote roofvogel over ons hoofd, een arend. Het is mooi hier …

20190912_12344720190912_110632

Na een ritje met de shuttlebus terug naar de campground kijken we terug op alweer een mooie vakantiedag. Morgen rijden we door naar Zion National Park. Dit park ligt een stuk lager; op ruim 1000 meter hoogte, en de weersverwachting belooft temperaturen rond de 30 graden. Dat wordt weer even acclimatiseren dus!

IMG_9157