Tuktuks, strand en tempels

10 maart 2020 - Chennai, India

We slapen diep, blijkbaar hadden we het nodig.  Na het ontbijt gaan we met een Ola (taxi, soort Uber, dus zeker geen ijsje😉) eerst maar eens op zoek naar Indiase sieraden. Die vinden we in één van de grote malls die deze stad rijk is. We zien ook nog leuke shirts voor belachelijk lage prijzen, dus ook die gaan mee. Koen, Ralph's collega, is op zoek naar een prepaid simkaart om ook buiten het hotel bereikbaar te zijn. We nemen een tuktuk naar een Vodafonewinkel, een spannend ritje😅! Helaas zijn de simkaarten op...

Na een lunch terug in het hotel gaan we op pad  met een auto met chauffeur, ons aangeraden door de vader van de bruidegom. Je huurt zo'n taxi voor 5 of 6 uur voor 1500 roepies (ongeveer 16 euro). Eerst gaan we naar Marina Beach, een enorm strand, waar we de vuurtoren bezoeken. Het uitzicht is mooi en het windje hier aan zee is heerlijk. Het is nl. weer een warme dag, 30+.

Vervolgens gaan we naar de San Thome kathedraal. Statig en spierwit torent dit bouwwerk boven de overige bebouwing uit. Binnen mogen we niet fotograferen, maar de buitenzijde is ook best indrukwekkend. Kim en ik blijken een bijzondere attractie; twee vrouwen willen met ons op de foto. Ralph heeft ze tuk, hij vraagt of hij ook foto's van hen met ons mag maken. Ze vinden het geweldig. Daarna komt er weer een vrouw naar ons toe met het verzoek of haar kinderen met ons op de foto mogen. Je zou er verlegen van worden...

Een tempelbezoek mag ook vandaag niet ontbreken. We bezoeken de grootste in Chennai. De tempel van Kapaleeshwarar. Nadat we onze schoenen weer in bewaring hebben gegeven gaan we het tempelcomplex in. Een lokale gids leidt ons rond en leert ons het een en ander over de diverse goden, gebruiken en ceremonies. Bijzonder! Midden in het complex staan de koeien in een stal, die in dit land heilig zijn. We zien ze trouwens regelmatig ook los op straat lopen... en dat verwacht je eigenlijk niet in zo'n grote stad.

Aan het einde van de middag gaan we naar een winkelcentrum waar we meteen wat willen eten. Ook hier zien we weer leuke kleding waar we geen weerstand aan kunnen bieden. Het is maar goed dat we nog veel ruimte in onze koffers over hebben.😊

Na het eten brengt de chauffeur ons weer naar het hotel waar we terug kunnen kijken op alweer een bijzondere, maar geslaagde dag!
Morgen is de eerste dag van de bruiloftsfestiviteiten, maar daarover morgen meer!

1. Lia:
    10 maart 2020
    Weer een mooie dag gehad 👍 ! Fijne dag morgen op de eerste dag van de eerste bruiloftsfestiviteiten! Gr. pa en ma