Dag 2 - Las Vegas

3 september 2019 - Paradise, Nevada, Verenigde Staten

Vanochtend ontbeten met pancakes, erg lekker. Maar oh oh, wat zijn die porties hier groot. Na het ontbijt staat een ritje met de Deuce-bus op het programma naar Freemont Street. Dit is Las Vegas Downtown, het oudste gedeelte. De busrit is een belevenis op zich. De dubbeldekker is als wij instappen nog redelijk leeg, maar al na enkele stops is de bus vol, waarop de chauffeur met de nodige humor passagiers maant tot goed doorlopen, niet in het trapgat staan enz. Na enige tijd bereiken we ons eindstation, Freemont Street. Dit is inderdaad een lange straat, overdekt met een groot verlicht plafond vol effecten. Het meest bijzondere is de zipline die dwars door de straat loopt en begint bij een soort grote ‘slotmachine’. Verder staan hier veel straatartiesten en bevinden zich aan deze straat uiteraard de nodige casino’s. Als we zoveel mogelijk bekeken hebben, nemen we na de koffie de Deuce bus richting The Strip.

IMG_8014

Daar gaan we als eerste naar The Venetian, een hotel met als thema zoals de naam al aangeeft Venetië. En dat uit zich in kanalen met gondels en zingende gondeliers, Italiaanse straatjes en winkeltjes. Op een plein komen we midden in een optreden van klassieke zangers terecht die de nodige aria’s uit opera’s ten gehore brengen. Bijzonder!

IMG_8028aIMG_8042IMG_8050

Na The Venetian gaan we via het Palazzo richting Treasure Island. Een hotel/casino met twee piratenboten ‘voor de deur’. Via the Mirage wandelen we richting Caesars Palace, een echt enorm hotel waar je grote fonteinen, een aquarium en een groot winkelcentrum kunt bewonderen.

IMG_8077

Vervolgens gaan we richting de M&M Store. Deze winkel met alles wat je maar kunt bedenken met als thema M&M’s telt maar liefst vier verdiepingen. We zien heel veel lekkers, maar kunnen ons beheersen. Bij 40 graden buiten lijkt chocolade even geen goed idee. Misschien aan het eind van de vakantie…

IMG_8116

Kim wil absoluut een gokje wagen en besluit aan de roulettetafel plaats te nemen in het casino van ons hotel. Ze weet haar inzet te verdubbelen!

Na het avondeten (we gaan vandaag voor Chinees lekkers bij de Panda Express), ontdekken we Las Vegas by night. De neonlichten schijnen uitbundig en al snel hebben Ralph en Kim de nodige plaatjes geschoten. Ook van de verlichte fonteinen bij het Bellagio. Erg mooi!

IMG_8119IMG_8217IMG_8155

En zo komt er langzamerhand een einde aan dag twee in Las Vegas. Morgenochtend ontbijten, inpakken en uitchecken. Rond het middaguur worden we opgehaald door een busje van de camperverhuurder, Road Bear, en krijgen we de camper mee. Morgenavond  wacht de eerste campground in Needles, Californië. Maar daarover morgen meerJ.

1. Yvonne Vroklage:
    3 september 2019
    Ziet er allemaal indrukwekkend uit!
  2. Bianca:
    Gaaf zeg!
  3. Lia:
    3 september 2019
    Dat ziet er geweldig uit! Mooie foto's!