Dag 11 - Van Capitol Reef National Park naar Bryce Canyon National Park

12 september 2019 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Gisteravond koelde het snel af en hoewel we wel de nodige sterren konden zien, is het zicht op het moment niet optimaal door de bijna volle maan. Helaas! Vannacht gebruiken we ook voor het eerst deze reis onze dekbedden, het wordt behoorlijk fris in de camper. Dat slaapt wel zo lekker.

Desondanks beleven we een onrustige nacht. Rond 2 uur trekt de wind aan tot een forse storm. We voelen de camper zachtjes bewegen, best een beetje griezelig. Maar zoals Ralph zegt: die 6.000 kg kiept heus niet zomaar. Uiteindelijk vallen we alle drie weer in slaap.

Zoals gisteren besloten gaan we vandaag eerst nog even pie halen bij het Gifford House in Fruita alvorens we verder reizen naar Bryce Canyon National Park. Bij het inrijden van het park zien we meteen zes herten de weg oversteken. Ze hebben (uiteraard) een boomgaard op het oog. Even later bereiken we Gifford House waar we dit keer een ruime keuze hebben uit diverse taartjes. Wij gaan voor een perzik- en een appeltaartje. Ze zijn zelfs nog warm! Bij de parkeerplaats grazen wederom twee herten. Kim en Ralph kunnen heel dichtbij komen en maken de nodige foto’s.

IMG_2712IMG_271520190911_090252

Nu is het tijd geworden om het volgende Nationale Park te gaan opzoeken. Bryce Canyon ligt op ruim twee uur rijden. We rijden over bergpassen, dwars door het Dixie National Forrest en over een smalle bergkam bij Escalante National Monument.

IMG_2725IMG_275220190911_130223

Aan het begin van de middag bereiken we Bryce Canyon en onze campground voor de komende twee nachten: Ruby’s Inn.

IMG_2767IMG_277020190911_150656

De eerste plek die we toegewezen krijgen, blijkt te klein voor onze camper. Blijkbaar is de receptiemedewerkster nog in de leer, want een collega merkt op: “She is still learning”. Zij wijst ons een nieuwe ruime plek toe. Als we alles hebben aangesloten, gaan we de omgeving verkennen. Deze campground is echt groot, maar ligt wel mooi omgeven door bos. De shuttlebus naar de trails in Bryce Canyon stopt hier zowat voor de deur, dus dat is makkelijk. Deze locatie is het koudst tot nu toe deze reis. Als we de 20 graden halen, zal het veel zijn. Morgen gaan we dan ook voor het eerst hiken met een lange broek aan!

Wordt vervolgd ;-)

1. Bianca:
    12 september 2019
    Wat heb je gedaan Kim?
  2. Pa en ma:
    12 september 2019
    Hoelang
    Weer 2 mooie dagen en foto’s! Hoelang moet je nog Kim!