Dag 10 - van Moab naar Capitol Reef National Park

12 september 2019 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

We staan weer niet te laat op, want we gaan vandaag verkassen naar het volgende Nationale Park: Capitol Reef. Ook vandaag leidt de weg langs snel wisselende landschappen, van witte rotsen tot groene heuvels en rode mesa’s. Om half 11 zijn we in het park en gaan we naar de plek waar we volgens onze gids in Moab absoluut moeten gaan hiken; de Grand Wash. Deze trail loopt door een droge rivierbedding te midden van hoge, steile rotswanden, prachtig! Bij elkaar zijn we ruim twee uur onderweg.

20190910_10541720190910_12083520190910_141129

Het midden van Capitol Reef wordt gevormd door het Fruita Historic District. Dit is een landbouwgebied dat bekendstaat om zijn vele boomgaarden. En het leuke is: hier en daar zijn deze boomgaarden opengesteld en mag je zelf fruit plukken. Perziken, appels, peren, noem maar op. Al snel zien we een bord met “U pick fruit”. We besluiten er een kijkje te gaan nemen. Hier kunnen we zelf perziken plukken. Als bijdrage wordt 1 dollar per pond gevraagd. Hiertoe staat er een weegschaal en een busje waar het geld in kan. We plukken een kilo perziken. Lekker voor vanmiddag J. Achter de boomgaard heeft Kim herten gespot, en inderdaad er lopen er zeker zes. Snel even een paar foto’s maken!

IMG_8950IMG_8948

20190910_125928

Na terugkomst bij de camper besluiten we eerst even langs het Visitor Centre te rijden. Op de kaart hebben we een Scenic Drive gezien, maar we twijfelen of deze ook geschikt is voor een camper. Al snel horen we dat we inderdaad de hele Scenic Drive kunnen rijden en dat zich aan het einde een lus bevindt waar we eenvoudig kunnen keren. Mooi! Dat gaan we dan na de lunch doen. We eten wat in de camper en genieten van onze zelfgeplukte perziken, heel lekker!

Na de lunch rijden we de Scenic Drive op en al snel komt het verkeer voor ons tot stilstand. De oorzaak is snel gevonden; twee herten grazen letterlijk langs de weg, cool!

IMG_2660

En verder gaat de rit langs prachtige viewpoints naar het einde van de Scenic Drive. De wegen die vanaf daar verder het park ingaan, zijn slechts begaanbaar voor 4x4’s. En tja, daar valt een camper niet onder … We rijden weer terug en komen langs het Gifford House. Hier verkopen ze taarten gemaakt met het fruit uit de boomgaarden rond Fruita. Helaas zijn ze al uitverkocht. Maar morgenochtend is er verse voorraad, dus voor we hier vertrekken, gaan we er zeker nog wat halen!

20190910_145556IMG_8977

Even verder komen we wederom langs een boomgaard, met dit keer appels. Ook daar stoppen we even om appels te plukken. Vers fruit voor morgen ;-).

Het is onderhand tijd geworden om onze campground voor vannacht op te zoeken. Deze bevindt zich in Torrey, even buiten het Nationale Park. De campground ligt prachtig, en ons plekje bevindt zich aan de rand met vrij uitzicht. Bij het inchecken worden we gewezen op het restaurant dat authentieke BBQ-gerechten serveert. Dat klinkt aanlokkelijk.

IMG_897820190910_163149

We nemen een kijkje in de winkel van de campground en Ralph slaagt voor een echte cowboyhoed. En dat is voor hem echt een droom die uitkomt, geloof me! Hij staat ‘m best goed, toch?

IMG_2694

Tegen etenstijd gaan we naar het restaurant, daar bestellen we uiteraard spareribs. Die worden geserveerd met mashed potatoes en een soort cornbread. Erg lekker. Het leven is goed in Utah ;-)

20190910_181614

Benieuwd of we vanavond nog sterren zien, want de lichtvervuiling is hier minimaal. Maar daarover morgen meer!

1. Bianca:
    12 september 2019
    Hij sta je goed hoor cowboy Ralph!