Dag 1 - van Amsterdam naar Las Vegas

2 september 2019 - Paradise, Nevada, Verenigde Staten

De dag begon al vroeg voor een zondag. Om half negen rijden we naar Schiphol. Daar is het best druk, maar we zijn snel door de security. Alles bij KLM staat in het teken van het 100-jarig bestaan, de vliegtuigen, de merchandise. Best grappig. Om 12.00 is het tijd om te boarden en kan de reis echt van start. Hoe lang de vlucht ook duurt (10,5 uur), de tijd gaat best snel voorbij. Een paar films kijken, beetje lezen, spelletje doen en hup je zit in Las Vegas.

IMG_1337[1]

Daar gaat het minder snel op de luchthaven. Bij de bordercontrole duurt het lang voor we door de rij heen zijn, bijna een uur. Maar daarna kunnen we dan toch echt naar ons hotel. Dat is alles wat we ervan verwacht hadden en meer. Deze imitatie van New York (compleet met Vrijheidsbeeld, wolkenkrabbers en een achtbaan dwars door het hotel) is megagroot. Onze kamer ligt op de 20e verdieping met dan ook een flink uitzicht op o.a. de rollercoaster. We gaan zodra we ingecheckt zijn de Strip verkennen, de lange weg waaraan hier alle grote hotels en casino’s liggen.

IMG_7959

Zodra we buiten komen, valt de warmte op ons. 42 graden is echt erg warm. Ter verkoeling lopen we af en toe dwars door een hotel of winkelcentrum en casino’s. Daar wordt de temperatuur expres laag gehouden om gokkers bij de les te houden. De lobby van ons hotel ligt vlak bij het casino. De liedjes die uit de gokkasten komen zorgen voor een Disney-achtige sfeer. Dat geldt ook voor de gebouwen buiten aan de Strip, die in allerlei thema’s gebouwd zijn. Morgen gaan we per Deuce-bus (soort hop-on hop-off-concept) deze vreemde stad vanaf het noorden bekijken. Benieuwd wat we dan weer gaan zien!