Van Bryce National Park naar Zion National Park

14 september 2019 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Vandaag reizen we door naar Zion National Park. Na het ontbijt koppelen we de camper af en gaan we op pad. Als we Bryce uitrijden, zien we in het veld een hele groep pronghorns. Dit zijn een soort antilopen met witte strepen langs de kop en het lijf. Gaaf! Een stukje verderop zien we nog een groep. We rijden achtereenvolgens door uitgestrekte bossen, langs landbouwgrond  en door slaperige stadjes in the middle of nowhere. We maken ook even een tussenstop in Kanab. Daar bevindt zich een redelijk grote supermarkt waar we boodschappen kunnen doen voor de laatste drie dagen in de camper. Na de koffie gaan we richting de oostingang van Zion.

Daar krijgen we van een ranger te horen dat we twee tunnels zullen tegenkomen. Door de eerste tunnel kunnen we gewoon rijden, maar voor de tweede tunnel moeten we een ‘permit’ aanschaffen van 15 dollar. Campers moeten hier namelijk midden door de tunnel rijden, omdat ze anders te hoog zijn. Daarvoor wordt het verkeer even stilgelegd, spannend!

20190913_12133720190913_121715

Bij aankomst bij de tweede tunnel staat er al een rijtje auto’s en campers voor ons. Terwijl we wachten ziet Kim opeens een bighorn sheep op een rots. Die zijn hier niet vaak te zien dus we zijn enthousiast. Het verkeer komt weer op gang en in een rijtje gaan we door de tunnel. Die heeft geen verlichting, dus het is hier aardedonker. Af en toe breekt even het licht door als er even een ‘raam’ met uitzicht op het gebergte is. Als we de tunnel uitkomen, volgt een serie haarspeldbochten naar het dal. Al snel komen we bij de afslag naar Springdale, een stadje net buiten het park waar zich onze campground bevindt.

20190913_120829

Op Zion Campground & RV Resort krijgen we een plekje dicht bij de centrale voorzieningen onder de bomen. Deze campground is een stuk kleiner dan de vorige in Bryce. Het is hier bovendien weer warm, zo’n 33 graden. Een heel verschil met de afgelopen dagen in Bryce dus. Bij aankomst gaan dan ook meteen de korte broeken weer aan en besluiten we het stadje te gaan bekijken.

20190913_141110

In een tuin even verderop lopen een aantal herten. Genoeg wildlife hier!

Bij een winkeltje zien we een uithangbord: ‘the famous bumbleberry pie here!’ Nieuwsgierig lopen we naar binnen. Het blijkt een taart afkomstig uit Canada, gemaakt met diverse soorten ‘berries’. Denk aan bramen, frambozen, aardbeien enz. Uiteraard willen we dat weleens proeven, dus nemen we drie punten mee. Die smaken even later prima!

20190913_145649

We beschikken hier over een ‘fire pit’ dus we besluiten hout te kopen om een kampvuurtje te maken. Gezellig! Na een lekkere BBQ met echte Amerikaanse spareribs, drinken we onze koffie bij het vuur. Leve het buitenleven!

20190913_200702

Morgenochtend gaan we eerst onze fietsen ophalen die we voor een dag gereserveerd hebben. Daarna gaan we Zion al fietsend ontdekken. Bovendien willen we tussendoor stoppen om enkele trails te lopen. Maar daarover vertellen we jullie morgenavond meer!

1. Lia:
    14 september 2019
    Weer een mooie dag gehad en mooie foto’s! Zeer bijzonder bij die tunnel dat het verkeer stilgelegd werd voor jullie!