Dag 5 - van Winfield naar Revelstoke

20 juli 2017 - Revelstoke, Canada

Als we wakker worden loopt er een eekhoorntje over het dak van de camper. Wat is het heerlijk rustig hier. In de verte klopt een specht en als we naar buiten kijken, zien we de nodige eekhoorntjes voorbij komen. Als Kim en ik gaan douchen, klinkt er een luid gefluit. Het blijkt dat een vogel in het douchegebouw terecht is gekomen, maar niet zo snel weet hoe hij weer naar buiten moet. We proberen hem naar de uitgang te begeleiden, maar helaas lukt ons dat niet.

Na het ontbijt lopen we nog even naar het meertje. Daar scheren de zwaluwen laag over het water, op zoek naar insecten. Weer zien we een vogel zoals wij in het douchegebouw hebben gezien. Met zijn koningsblauwe vleugels en kuifje hipt hij tussen de bomen door. Kim vindt kort erna een veertje, leuk om te bewaren!

Na de dagelijkse checklist, rijden we met de camper weer naar de hoofdweg terug. Highway 97 leidt ons vandaag naar Revelstoke. Maar eerst maken we een detour naar de O’ Keefe Ranche net boven Vernon. Hier bevindt zich een openluchtmuseum uit de tijd van de pioniers. Compleet met een general store, oude landbouwmachines, een smidse, het oudste kerkje in deze omgeving en nog veel meer bezienswaardigheden. De mansion van de familie O’ Keefe kan bezocht worden middels een rondleiding. Heel interessant om te zien hoe in die tijd de mensen leefden en werkten. De interieurs zijn nog helemaal origineel en kennen tal van rariteiten, omdat O’ Keefe een verzamelaar was. Een van de laatste 16 music boxes ter wereld (soort hele grote platenspeler met ijzeren platen met gaatjes) wordt aan ons gedemonstreerd.

IMG_1666

IMG_1672

We vervolgen onze weg richting de Rockies, maar omdat het inmiddels lunchtijd is geworden gaan we op zoek naar een picknickplaats. Die vinden we bij Lake Mara. Snel maken we wat klaar in de camper en lunchen vervolgens aan het meer. Hier spotten we ook onze eerste bald eagle, een enorm beest. Mooi om deze dieren in hun natuurlijke habitat te zien.

IMG_1676

IMG_1679

Nog een uurtje, dan zijn we in Revelstoke. Dit stadje is bekend vanwege de vele treinen die hier doorheen rijden. Onderweg zien we al een enorme goederentrein langskomen. In Revelstoke aangekomen, besluiten we eerst het stadje te bekijken, alvorens we naar de campground gaan. Revelstoke is een leuk stadje, met vele oude gebouwen en leuke winkeltjes. We wandelen wat rond en na een drankje gaan we weer richting de camper. Onze eindbestemming is Williamson Lake Campground. We krijgen een mooie plek toegewezen, en net als we de camper hebben aangesloten, begint het te onweren. Grote druppels vallen op het dak en al snel gaat dit over in een hoosbui. Toch maar even in de camper eten vandaag! Na het eten klaart het op en lopen we nog even een rondje over de campground. Hopelijk is het morgen goed weer, want dan duiken we verder de Rockies in richting Golden.

IMG_1683