Dag 2 - van Vancouver naar Hope

17 juli 2017 - Hope, Canada

De interne wekker zegt om half 5 al dat het tijd is om wakker te worden. Ja, we zijn nog niet helemaal aan de nieuwe tijd gewend. Maar goed, wel lekker geslapen. Na een lekker ontbijt worden we om 9 uur opgehaald door een transferbusje van onze verhuurder, Fraserway. Keith brengt ons samen met nog een gezin naar het hoofdkwartier alwaar ons huisje op wielen al voor ons klaarstaat. Wat een bakbeest, maar wel heel erg gaaf!  ​

IMG_4019

Na het afhandelen van het papierwerk, krijgen we instructie: hoe werkt alles, aan wat moeten we allemaal denken voor we weer gaan rijden (alle luiken dicht, slide out weer in, evenals het opstapje enz.). Het zal de komende dagen ongetwijfeld routine worden, maar nu is het nog even overweldigend. In de receptie hangen kaarten met wegafsluitingen in verband met de bosbranden die op een aantal plaatsen in British Columbia zijn uitgebroken. We houden uiteraard ook zelf de berichtgeving hierover goed in de gaten.

Als alles duidelijk is en de koffers in het laadruim liggen, gaan we op pad. Eerst naar Chilliwack, daar bevindt zich de Canadian Superstore. Een megagrote supermarkt waar we al onze eerste inkopen kunnen doen. En er zijn meer Nederlanders die al zoekend door de paden hun inkopen hier doen. Na 1,5 uur zijn we compleet en kan de camper volgeladen worden.
IMG_1600

Na een snelle lunch in de camper gaan we op pad naar Bridal Vail Provincial Park. Daar bevindt zich een mooie waterval die we uiteraard even gaan bewonderen. Ralph kan meteen de berg op langs smalle weggetjes, en het mag gezegd: het rijden met de camper gaat hem prima af!

Aangekomen bij de ingang van het park is het nog 15 minuutjes wandelen naar de waterval. Onderweg zien we het eerste bord met een waarschuwing voor beren.

IMG_1602

Na een kleine 10 minuutjes bereiken we de waterval, die inderdaad als een bruidssluier naar beneden valt. Heel mooi en indrukwekkend.

IMG_4013

We genieten nog even van de waterval en de stilte in het bos en wandelen terug naar de camper. Nu wacht nog een klein ritje naar onze eerste campground in Hope.

Bij aankomst krijgen we onze site toegewezen en kan Ralph zijn stuurmanskunst pas goed demonstreren. Achteruit de site in. Maar met behulp van de achteruitrijcamera en wat aanwijzingen buiten de camper lukt het prima. Het is een full hook-up site, wat wil zeggen dat we hier de beschikking hebben over water, elektriciteit en riolering. Na alles aangesloten te hebben, is het langzaamaan tijd geworden voor het avondeten. Dat eten we uiteraard gezellig buiten aan onze picknicktafel op, onder het toeziend oog van een eekhoorntje. Na de afwas besluiten we nog even een wandelingetje over de camping te maken, die aan een rivier ligt. Het uitzicht op de bergen is prachtig. Conclusie van Kim: dit was een leuke eerste dag! En wij sluiten ons daar helemaal bij aan.