Dag 4 - van Osoyoos naar Winfield

19 juli 2017 - Kelowna, Canada

We worden iedere dag iets later wakker, langzaam raken we aan deze tijdzone gewend. Na het ontbijt in het zonnetje voor de camper vertrekken we richting het noorden. Eerst nemen we nog even een kijkje in Osoyoos, en drinken er een lekkere cappucino. Weer eens wat anders dan de koffie die we in de camper zetten - heel ouderwets met een keteltje water koken en opgooien op een filter. Ook wel weer eens leuk, maar een cappucino is toch net ff wat lekkerder.

De reis gaat verder richting Penticton, alwaar we in een grote Walmart weer even wat inkopen doen. Het water gaat hard, evenals de frisdrank; het is warm, zo niet heet in dit deel van Canada. Lunchtijd nadert, dus gaan we op zoek naar een picknickplaats langs het Okanaganmeer, een enorm groot langgerekt meer. Al snel vinden we een leuke rest area, direct aan het water. Het meer is hier breed.

IMG_1641

Na de lunch rijden we verder richting Kelowna. We hebben onze zinnen gezet op een bezoek aan een wijnhuis en het zou helemaal mooi zijn als we aan een wijnproeverij kunnen deelnemen. Ralph heeft een paar leuke wijnhuizen ontdekt die goede wijnen produceren en we besluiten er een te bezoeken. Het wordt de Quail’s Gate Winery in West-Kelowna. De parkeerplaats beschikt zelfs over speciale RV-plekken, dus dat is mooi meegenomen. We proeven vijf wijnen en besluiten een paar flesjes te kopen. We zijn hier nog ruim 3 weken, dus die komen wel op ;-).

IMG_1642

De laatste etappe vandaag leidt naar de Beaver Lake Resort in Winfield. Het wordt een avontuurlijke rit. Wat op de kaart een normale, misschien hier en daar wat bochtige weg leek, blijkt in het echt een bergweggetje met de nodige gaten. De camper krijgt het hier flink voor zijn kiezen en alles rammelt. Bij aankomst bij de campground zijn we blij verrast. Niet alleen omdat alles nog heel is, maar ook omdat de camping wonderschoon ligt aan de oever van een groot meer. Het is duidelijk; we zijn in Lake Country terechtgekomen. Vanavond zijn we op onze eigen voorzieningen aangewezen, er is hier geen full hook-up, laat staan telefoondekking. Wifi dan weer wel verrassend genoeg. Vanavond ook maar even een makkelijke maaltijd; soep met brood. Morgen gaan we richting de Rockies...

IMG_1648

IMG_1649

1. Bianca:
    20 juli 2017
    Mooie verhalen hoor Anneke. En hoe bevalt het 'kamperen? Mooie foto's en nog een duik genomen in het mooie meer? Groetjes ook aan Ralph en Kim en veel plezier!
  2. Lia:
    20 juli 2017
    Weer een hele mooie vierde dag en mooie foto's. En ook leuk ouderwets koffiezetten! Fijne 5e dag en groetjes voor allemaal!
  3. Peter:
    20 juli 2017
    Dat gaat goed daar in Canada, zo te zien! Mooi weer, veel te beleven! Jullie veel plezier verder!
  4. Anneke:
    21 juli 2017
    Dank je, gaat lukken!
  5. Anneke:
    21 juli 2017
    Enne, dat kamperen bevalt tot nu toe prima!