Dag 3 - van Hope naar Osoyoos

18 juli 2017 - Osoyoos, Canada

Na onze eerste nacht in de camper, start de dag al vroeg. Na het ontbijt werken we onze checklist af en gaan we weer op weg. Er staat vandaag een flinke rit op het programma. Nadat we Hope achter ons hebben gelaten, stijgt de weg flink. Na het passeren van de Hope Slide, een enorme aardverschuiving die hier ooit heeft plaatsgevonden, vervolgen we onze weg richting Manning Park. Een mooie pasweg slingert door de bergen, die hier steeds hoger worden. Boven op de pas is het tijd voor koffie bij een ‘rest area’. Daar bevinden we ons niet alleen; tot onze verbazing loopt het hier vol met prairiehondjes en eekhoorntjes. Schuw zijn ze bepaald niet, eerder heel nieuwsgierig. Eentje staat binnen de kortste keren tegen Kims schoen op, ze kan hem zelfs voorzichtig aaien.

IMG_1612

Na deze stop dalen we de pas weer af en gaan we verder richting Princeton. De tank is half leeg gereden, dus het is tijd voor een eerste tankbeurt. Dat gaat hier ook anders dan in Nederland. Je geeft je creditcard af als borg en vervolgens mag je tanken. De pomphoudster is een vrolijke dame, die meteen een praatje aanknoopt. Ze geeft meteen nog wat sightseeing tips. Zo kunnen we volgens haar na Keremeos vers fruit kopen bij een van de talloze kraampjes langs de weg. We bevinden ons daar in fruitland, fruit- en wijngaarden zover het oog reikt.

Rond lunchtijd zien we een rest area aan de oever van de rivier, dat is een mooi plekje om even wat te eten. Aan picknicktafels geen gebrek hier, en al snel zitten we met onze bammetjes gezellig buiten te eten.

IMG_4055

Na de lunch rijden we verder richting Keremeos. Eenmaal daar aangekomen zien we wat de pomphoudster bedoelde, er wordt hier echt veel fruit geteeld. Uiteraard stoppen we even en kopen het een en ander in. Daarna volgt nog een laatste etappe richting onze eindbestemming van vandaag: Osoyoos. Na al het groen van de wijngaarden, volgen nu dorre heuvels. We komen hier dan ook in het stukje ‘woestijn’ van Canada. Al snel dalen we via een aantal flinke bochten af naar het dal en zien we een aantal meren liggen. Aan een van die meren ligt Osoyoos, dicht tegen de Amerikaanse grens. Dit stadje leeft van de watersport en dus het toerisme.

IMG_1621

Onze campground bevindt zich aan het water. Na inchecken en de camper aansluiten aan elektra en water, wandelen we richting het meer. We snappen best dat veel Canadezen hier hun zomervakantie vieren. Helder water, heerlijk warm weer. Het is vandaag 32 graden en de zon schijnt uitbundig. Fijn dat de camper airco heeft en een zonnescherm, die komen vandaag goed van pas! Morgen een iets kortere reis, dwars door de Okanagan Valley. Wellicht kunnen we ergens nog een lekker wijntje gaan proeven!

IMG_4068

1. Lia:
    19 juli 2017
    Zo te lezen en te zien aan de foto's hebben jullie het best naar jullie zin en al veel beleefd en gezien de afgelopen dagen! Fijne komende dagen en groetjes!