Dag 1 - van Amsterdam naar Vancouver

16 juli 2017 - Schiedam, Nederland

Vandaag begint onze rondreis door West-Canada. Dat betekent allereerst inchecken op Schiphol, bagage afgeven en door de security. Die werkt gelukkig goed mee en al snel zitten we aan de koffie met uitzicht op de vliegtuigen.

De vlucht zelf duurt 9 uur en 50 minuten. Een hele zit, maar met films, muziek en lezen gaat de tijd toch verrassend snel voorbij. Aangekomen op Vancouver gaat ook daar de route langs de douane snel. De Canadezen hebben dit proces grotendeels geautomatiseerd met behulp van talloze terminals waar je zelf je paspoort inscant en een aantal vragen beantwoordt. Even wachten op de koffers en hopla, naar de taxi's. Dat idee hebben meer mensen opgevat, dus we moeten in een rijtje. Maar goed, dat loopt toch aardig door en al snel zijn we op weg naar ons overnachtingshotel in Richmond, een voorstadje van Vancouver.

Snel even opfrissen en naar buiten, de zon in! Want nu is het zaak zo snel mogelijk aan de 'nieuwe' tijd te wennen. Maar dat we het vanavond niet te laat gaan maken, is al snel duidelijk. Morgen om 9 uur komt de transferbus van de camperverhuurder ons ophalen. En dan gaat het avontuur pas echt beginnen!

1. Karin:
    17 juli 2017
    Heel veel plezier. Geniet ervan, ben benieuwd naar jullie reisverhalen.
  2. Yvonne Vroklage:
    17 juli 2017
    Goed om te horen dat jullie veilig aangekomen zijn. Veel plezier en inderdaad ook erg benieuwd naar jullie belevenissen!
  3. Lia:
    17 juli 2017
    Mooi dat jullie veilig zijn aangekomen. Fijne tijd daar en geniet ervan!
    We zien wel wat jullie nog meer gaan beleven!