Dag 25 - Vancouver, Downtown

9 augustus 2017 - Vancouver, Canada

Onze laatste volledige dag in Canada is aangebroken. Vandaag gaan we de binnenstad van Vancouver verkennen en winkelen. We beginnen uiteraard met een ontbijt in het restaurant van ons hotel. Pancakes met maple syrup, mmmm!

Daarna gaan we de stad in. Eerst gaan we richting Canada Place, aan de kust. De pier met wit tentdoek begon ooit als het Canadese paviljoen van de Expo ‘86 en herbergt nu onder andere restaurants, een congrescentrum en de cruiseterminal van Vancouver. Er liggen twee flinke schepen aan de kade, waaronder een van de Holland America Line, de Volendam.

IMG_2298

IMG_2299

IMG_2304

Vervolgens wandelen we naar Gastown. Dit is het oudste gedeelte van Vancouver. Je vindt hier niet alleen veel leuke oude gebouwen en tal van restaurantjes en winkeltjes, maar ook de Gastown Steam Clock. Deze bijzondere staande klok stoot elk heel uur stoom uit en blaast bovendien elk kwartier een melodietje. Erg grappig!

IMG_2318

Een paar straten verder loopt Gastown over in Chinatown.

IMG_2310

Een flinke toegangspoort markeert het begin van de wijk. Maar was de Chinese wijk in Victoria klein en pittoresk, hier is deze veel groter en een stuk ongezelliger. Wat ook niet helpt is het grote aantal zwervers dat zich in deze wijk bevindt. Een groter contrast met de chiquere wijken waar we eerder doorheen gelopen hebben is er niet. Hier liggen luxe en armoede kennelijk heel dicht bij elkaar. Maar dat hoort ook bij een grote stad helaas.

Na de lunch is het tijd geworden om de winkels op te zoeken. En ook daaraan is in Vancouver bepaald geen gebrek. Enorme malls met chique winkels, souvenirwinkeltjes, sportzaken, noem maar op. We kopen nog het een en ander en gaan dan weer richting de wijk waar ons hotel staat: West End. Daar zoeken we op deze warme dag een cafe op voor een welverdiend biertje.

Vanavond gaan we eerst uit eten en daarna onze laatste spulletjes inpakken. Morgenochtend zijn we nog een ochtendje hier en daarna komen we langzamerhand jullie kant weer op! Het was een droomreis en we gaan dit mooie land echt missen...

1. Karin:
    10 augustus 2017
    Leuk om de hele reis meegelezen te hebben. Een hele goede terugreis gewenst!!
  2. Yvonne Vroklage:
    10 augustus 2017
    Goede reis terug! Was erg leuk on jullie belevenissen te volgen!
  3. Lia:
    10 augustus 2017
    Het was leuk om jullie reis en belevenissen te volgen! Goede reis en wel thuis!
  4. Bianca:
    10 augustus 2017
    Goede reis terug! En het was leuk jullie te volgen!