Dag 24 - Vancouver, Stanley Park

8 augustus 2017 - Vancouver, Canada

Vandaag gaan we afscheid nemen van onze beste vriend de afgelopen drie weken: de camper. Gisteravond hebben we onze koffers gepakt, de camper opgeruimd en schoongemaakt. Daarna hebben we nog een mooie wandeling gemaakt naar Burnaby Lake in de buurt van de campground.

Om half negen vertrekken we van de campground in Burnaby richting Delta, waar Fraserway gevestigd is. Onderweg tanken we de camper nog even helemaal af en al snel rijden we het parkeerterrein van Fraserway op. Dan gaat alles in een razendsnel tempo. Eerst wordt de camper geïnspecteerd, terwijl allerlei opbergvakken door medewerkers van Fraserway worden leeggehaald. Na de inspectie gaan Ralph en ik naar het kantoor om de papierwinkel af te handelen en de navigatie in te leveren. We willen graag een transfer naar ons hotel downtown en dat is geen probleem, binnen een kwartier zullen we worden weggebracht.

We hebben ons keurig aan het afgesproken aantal kilometers gehouden en deze drie weken ruim 3250 kilometer afgelegd. Als alles is afgehandeld keren we terug naar het parkeerterrein alwaar Kim intussen de camper al door allerlei stadia van onderhoud heeft zien gaan: propaan bijtanken, door de wasstraat enz. Het is duidelijk; het gaat hier als een geoliede machine. Al snel staat Keith (die ons drie weken geleden ook heeft opgehaald bij ons hotel) klaar om ons en nog drie families naar de stad te brengen. Met als resultaat dat we al om half elf bij ons hotel voor de komende twee nachten arriveren.

Onze kamer is nog niet klaar, maar deze wordt met voorrang schoongemaakt zodat we deze binnen een uur kunnen betrekken. In de tussentijd worden onze koffers en rugzakken alvast naar boven gebracht. Prima service hier! Wij bekijken alvast de buurt en drinken een kop koffie bij de Starbucks op de hoek. We zitten vlak bij English Bay Beach en Stanley Park, een mooie locatie.

IMG_2280  English Bay Beach

We besluiten Stanley Park te gaan ontdekken. Tegenover ons hotel zit een grote fietsenverhuurder, dus we besluiten al snel om te gaan fietsen. Na de lunch pikken we daar drie city bikes op en fietsen richting de kust.

IMG_2282IMG_5714

We volgen de fietsroute rond Stanley Park die helemaal langs de kust loopt over de Seawall. Deze gaat langs de totempalen, de vuurtoren, onder de Lions Gate Bridge door en langs diverse stranden.

IMG_2286

IMG_5736  Lions Gate Bridge

Het uitzicht is prachtig, al is de hoeveelheid rook van de branden elders in British Columbia vandaag weer een stuk meer. We fietsen een groot deel van de middag, nemen ook nog een kijkje in het park en brengen aan het eind van de middag de fietsen weer terug.

IMG_5748   Eekhoorntje in Stanley Park

We besluiten vanavond hier in West End te gaan eten en wel bij een Italiaans restaurant. De pizza’s smaken prima! Morgen gaan we binnenstad bekijken.