Dag 23 - van Victoria naar Vancouver

7 augustus 2017 - Vancouver, Canada

Vandaag gaan we Vancouver Island weer verlaten om terug te keren naar waar we ruim drie weken geleden deze rondreis door West-Canada begonnen zijn: Vancouver. Onze ferry gaat om 12:00, dus we kunnen het vandaag rustig aan doen. Na de koffie gaan we op pad. We pakken de ferry dit keer bij Swartzbay en varen naar Tsawwassen vlak bij Vancouver.

Deze overtocht is heel anders dan die van Horseshoe Bay naar Nanaimo. Daar zaten we vrijwel direct op open zee, nu moeten we eerst langs de Gulf Islands varen om open zee te bereiken.

IMG_2276

IMG_2279

Een mooie route, waarbij we veel andere, grote en kleine ferry’s tegenkomen die de eilanden met elkaar verbinden.

IMG_2273

Bij aankomst in Tsawwassen wordt ons dek weer als een van de eerste gelost en al snel zijn we op weg naar onze laatste campground op deze rondreis, in Burnaby. Deze ligt even buiten Vancouver en geeft ons de gelegenheid om nog een laatste wasje te draaien, de camper schoon te maken en koffers in te pakken. Want morgenochtend worden we bij Fraserway verwacht om de camper weer in te leveren. Veegschoon en met een volle benzinetank.

Vanavond is dus onze laatste camping-avond, dat zal even wennen worden. We vonden kamperen met de camper superleuk en gaan het zeker missen. Vanaf morgen verblijven we nog twee nachten in een hotel downtown Vancouver om de stad goed te kunnen verkennen.